Twoja przeglądarka ma wyłączoną obsługę plików cookie (ciasteczek).
Aby strona mogła działać prawidłowo, zmień ustawienia zabezpieczeń i odśwież stronę.
Twoja przeglądarka ma wyłączoną obsługę plików cookie (ciasteczek).
Aby strona mogła działać prawidłowo, zmień ustawienia zabezpieczeń i odśwież stronę.
1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) wydany jest przez Superhobby Market Budowlany Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Krakowska 102, 02-180 Warszawa, NIP 951-10-08-094, REGON 011429513, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000092178, nr BDO 000083002, o kapitale zakładowym 740.000.500 zł, posiadającą status dużego przedsiębiorcy.
2. Regulamin określa zasady:
3. Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie www.obi.pl.
1. Firma transportowa – podmiot dostarczający Towar do Klienta,
2. Klient – odpowiednio
3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca w swoim imieniu czynności z OBI, w tym zawierająca umowę, dostępnych na stronie www.obi.pl, niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
4. Konto – profil Klienta w Serwisie, tworzony w wyniku rejestracji Klienta, przypisany do Klienta i dostępny wyłącznie po zalogowaniu, w którym gromadzone i prezentowane są informacje o Kliencie i o jego czynnościach w Serwisie oraz w którym umożliwia się komunikację Klienta z OBI w zakresie funkcjonalności dostępnych w profilu,
5. Koszyk – funkcjonalność Serwisu umożliwiająca stworzenie listy Towarów do Zamówienia lub Rezerwacji,
6. Materiały – wszystkie materiały i informacje, także będące utworami zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zamieszczone przez Klientów w Serwisie,
7. Numer zamówienia – unikalny numer przypisany indywidualnie przez OBI do każdego Zamówienia,
8. OBI – oznacza Superhobby Market Budowlany sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
9. Odbiorca – osoba odbierająca Towar od Firmy transportowej, obecna pod adresem dostawy,
10. Rezerwacja – usługa OBI, w której OBI zapewnia Klientowi możliwość nabycia zarezerwowanych Towarów, po otrzymaniu od OBI w formie wiadomości e-mail potwierdzenia możliwości ich odbioru w wybranym przez Klienta Sklepie stacjonarnym w liczbie i za cenę określoną przy dokonywaniu rezerwacji w Serwisie,
11. Serwis – serwis prowadzony przez OBI pod adresem www.obi.pl, w tym sklep internetowy,
12. Sklep stacjonarny – detaliczny punkt sprzedaży OBI na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
13. Towar – przedmiot oferowany do sprzedaży w Serwisie,
14. Zamówienie – wiążąca oferta złożona przez Klienta, sprzedaży przez OBI Towaru wskazanego przez Klienta za cenę określoną w Serwisie, złożona z użyciem mechanizmu zamawiania dostępnego w Serwisie.
1. W Serwisie udostępnia się następujące funkcjonalności:
2. Korzystanie z Serwisu wymaga dysponowania komputerem lub urządzeniem mobilnym z dostępem do sieci Internet wyposażonym w najnowszą dostępną wersję przeglądarki internetowej Microsoft Edge, Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari lub innej porównywalnej.
3. Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne.
4. Klient może zaprzestać korzystania z Serwisu w każdym momencie. W tym celu Klient posiadający Konto usuwa Konto poprzez skorzystanie z odpowiedniej funkcji Serwisu, co jest równoważne z zakończeniem świadczenia usług przez OBI dla Klienta.
5. Adres e-mail i numer telefonu podany przez Klienta w toku składania Zamówienia lub zgłaszania Rezerwacji lub podczas rejestracji Konta będzie wykorzystywany przez OBI do komunikacji z Klientem dotyczącej Zamówień, Rezerwacji lub pozostałych usług świadczonych przez OBI drogą elektroniczną.
6. Klient może skontaktować się z OBI na każdym etapie składania Zamówienia lub zgłaszania Rezerwacji oraz po złożeniu Zamówienia lub zgłoszeniu Rezerwacji dzwoniąc na numer telefonu 800 624 624 (opłata standardowa zgodna z cennikiem operatora).
1. Założenie Konta jest bezpłatne i dobrowolne.
2. Rejestracja wymaga podania w formularzu rejestracyjnym danych Klienta, w tym imienia, nazwiska (firmy) i adresu e-mail osoby dokonującej rejestracji lub podmiotu, dla którego zakładane jest Konto oraz wybrania hasła dostępowego do Konta, które powinno składać się co najmniej z ośmiu znaków. Klient jest zobowiązany do nieujawniania hasła osobom trzecim oraz ochrony hasła przed nieuprawnionym dostępem takich osób. Czynności osób trzecich w Serwisie, którym Klient udostępnił hasło, traktuje się jak czynności Klienta. Odpowiedzialność OBI za szkody Klienta wynikłe z czynności osób trzecich, do których doszło na skutek niedochowania obowiązków ostrożnościowych przez Klienta, jest wyłączona.
3. Konto może być rejestrowane wyłącznie na rzecz rzeczywiście istniejących osób i podmiotów. W przypadku dokonywania rejestracji przez osobę inna niż osoba, której dotyczy Konto, osoba rejestrująca obowiązana jest posiadać upoważnienie do rejestracji. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za poprawność i prawidłowość informacji przekazanych przy rejestracji.
4. Po wypełnieniu i przesłaniu OBI formularza rejestracyjnego na podany w trakcie rejestracji adres e-mail wysyłana jest wiadomość z potwierdzeniem stworzenia Konta.
5. OBI może usunąć Konto w razie stwierdzenia naruszenia zasad korzystania z Serwisu, o których mowa w §5 poniżej.
1. Klient może korzystać z Serwisu wyłącznie w celach zgodnych z jego przeznaczeniem, przestrzegając powszechnie obowiązującego prawa oraz Regulaminu.
2. Przy korzystaniu z Serwisu zabronione jest:
3. Szczegółowych informacji w sprawie funkcjonowania Serwisu udziela Infolinia OBI pod numerem 800 624 624.
1. Prawa do Materiałów w tym treści, utworów oraz znaków towarowych występujących w Serwisie przysługują OBI, Klientom lub innym podmiotom i korzystają one z ochrony przewidzianej przez przepisy obowiązującego prawa.
2. Zamieszczając w Serwisie Materiały w tym zdjęcia, grafiki lub inne treści stanowiące utwory lub inne przedmioty praw autorskich Klient udziela OBI nieodpłatnej licencji niewyłącznej, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w zakresie niezbędnym do legalnego zamieszczenia treści w Serwisie. Na podstawie powyższego OBI ma prawo do:
3. W Serwisie mogą być zamieszczane i publikowane przez Klienta wyłącznie Materiały:
4. OBI usuwa Materiały zamieszczone przez Klienta z naruszeniem pkt 3 powyżej.
5. Klient umieszczając w Serwisie Materiały stanowiące utwory lub inne przedmioty praw autorskich zezwala OBI na wykonywanie przysługujących mu do tych utworów praw zależnych, w szczególności do zmiany rozmiaru utworów graficznych w celu dostosowania do wymagań Serwisu.
1. Informacje o Towarach, ich opisy i parametry w tym techniczne i użytkowe, znajdujące się w Serwisie, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
2. OBI może dokonywać zmiany w opisach i cenach Towarów bez uprzedzenia i poinformowania. Zmiany nie są wiążące dla Zamówień lub Rezerwacji dokonanych przed zmianą.
3. Ceny Towarów widoczne w Serwisie są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Ceny nie zawierają kosztów dostawy Towarów. Koszty dostawy są podawane odrębnie przy składaniu zamówienia.
4. Ceny Towaru w Serwisie i w Sklepach stacjonarnych mogę być różne.
1. W celu dokonania zakupu należy skompletować Towary w Koszyku.
2. Maksymalna wartość Towarów będących przedmiotem jednego Zamówienia składanego przez Klienta innego niż osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej wynosi 14 999 zł brutto.
3. Zamówienia można dokonać z poziomu Konta lub jako Klient niezarejestrowany, podając adres e-mail oraz numer telefonu. Konto można zarejestrować także w trakcie składania Zamówienia.
4. Po skompletowaniu Zamówienia Klient określa sposób zapłaty za Zamówienie spośród mechanizmów udostępnianych przez OBI. Zmiana sposobu zapłaty po złożeniu Zamówienia nie jest możliwa.
5. Przed przyjęciem Zamówienia Serwis prezentuje Klientowi wszystkie informacje o Zamówieniu w celu sprawdzenia poprawności Zamówienia.
6. OBI niezwłocznie potwierdza Zamówienie wiadomością e-mail po dokonaniu przez Klienta zapłaty kwoty Zamówienia oraz kosztów dodatkowych w sposób wybrany przy składaniu Zamówienia, chyba że Klient wybrał zapłatę za pobraniem. Potwierdzenie zawiera numer Zamówienia, Towar, ilość, cenę, sposób i termin płatności, sposób i przewidywany termin dostawy oraz koszty dostawy oraz dokument Regulaminu. Przed potwierdzeniem Zamówienia OBI może skontaktować się telefonicznie z Klientem w celu ustalenia szczegółów Zamówienia.
7. Zamówienie jest wiążące dla Klienta i OBI z momentem otrzymania potwierdzenia Zamówienia i stanowi zawarcie umowy sprzedaży o treści określonej w Zamówieniu i Regulaminie.
8. W przypadku wyboru płatności za pobraniem nieuiszczenie przez Klienta zapłaty przy odbiorze jest równoznaczne z anulowaniem Zamówienia.
9. Informacje o Zamówieniach Klienta dostępne są w każdym czasie w Koncie. W przypadku Zamówień złożonych bez wykorzystania Konta dane Zamówienia są utrwalane i zabezpieczane przez OBI i są udostępniane Klientowi na jego żądanie zgłoszone za pośrednictwem Infolinii OBI po numerem telefonu 800 624 624.
10.OBI niezwłocznie poinformuje Klienta o niedostępności całości lub części Towarów objętych Zamówieniem poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Klienta lub poprzez skontaktowanie się z Klientem w formie telefonicznej na numer telefonu wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Klient może anulować złożone Zamówienie w całości lub w części gdy całość lub część Towarów objętych Zamówieniem nie jest dostępna poprzez przesłanie wiadomości e-mail do OBI na adres info@obi.pllub poprzez poinformowanie OBI w drodze telefonicznej pod nr telefonu 800624624. OBI niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych, zwraca Klientowi dokonaną uprzednio zapłatę za Zamówienie, które nie będzie realizowane na rachunek bankowy Klienta, z którego została dokonana zapłata.
11. OBI niezwłocznie poinformuje Klienta o opóźnieniu w realizacji Zamówienia.
12. Do Zamówień składanych przez Klientów nie będących Konsumentami nie stosuje się art. 661 §1-3 k.c.
1. W celu skorzystania z usługi Rezerwacji należy skompletować Towary w Koszyku.
2. Rezerwację można wykonać z poziomu Konta lub jako Klient niezarejestrowany, podając adres e-mail, adres Klienta oraz numer telefonu. Konto można także zarejestrować w trakcie dokonywania Rezerwacji.
3. Przed przyjęciem Rezerwacji Serwis prezentuje Klientowi wszystkie informacje o zgłoszeniu Rezerwacji w celu sprawdzenia poprawności zgłoszenia Rezerwacji.
4. Dokonanie Rezerwacji jest nieodpłatne. Nie zobowiązuje Klienta do zakupu Towarów będących przedmiotem Rezerwacji.
5. Klient może dokonać Rezerwacji wyłącznie wobec takiego rodzaju i ilości Towarów, które służą zaspokojeniu jego potrzeb w normalnym toku czynności.
6. OBI może nie przyjąć Rezerwacji lub anulować przyjętą Rezerwację, jeśli treść lub ilość Rezerwacji Klienta uzasadniają przeświadczenie, że Rezerwacja została złożona niezgodnie z jej przeznaczeniem, w szczególności że Klient nie ma rzeczywistego zamiaru nabycia Towarów objętych rezerwacją. O anulowaniu OBI informuje wiadomością e-mail.
7. Najdalej w następnym dniu roboczym OBI przesyła Klientowi potwierdzenie Rezerwacji wiadomością e-mail. Potwierdzenie Rezerwacji zawiera warunki Rezerwacji zamówionych Towarów, w tym w szczególności: Towar, ilość, cenę, termin odbioru Towarów w Sklepie stacjonarnym, wskazanie Sklepu stacjonarnego właściwego dla adresu Klienta oraz dokument Regulaminu. Przed potwierdzeniem Rezerwacji OBI może skontaktować się telefonicznie lub za pomocą e-maila z Klientem w celu ustalenia szczegółów Rezerwacji. Potwierdzenie Rezerwacji nie skutkuje zawarciem umowy sprzedaży z OBI. OBI przesyła Klientowi wiadomość e-mail z informacją o skompletowaniu zarezerwowanych Towarów, który to e-mail zawiera także listę zarezerwowanych Towarów które są dostępne do odbioru.
8. W ciągu 4 dni roboczych od wysłania Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 7 powyżej, Klient może żądać od OBI, wyłącznie we wskazanym w potwierdzeniu Rezerwacji Sklepie stacjonarnym w godzinach jego pracy, sprzedaży Towarów będących przedmiotem Rezerwacji na warunkach wskazanych w potwierdzeniu Rezerwacji. Zapłata następuje wyłącznie w Sklepie stacjonarnym w sposób akceptowany przez ten Sklep.
1. OBI akceptuje zapłatę za Zamówienie bezgotówkową, za pośrednictwem metod obsługiwanych przez dostawcę usług płatniczych Serwisu, lub gotówkową przy odbiorze Towarów dostarczonych przez Firmę transportową („za pobraniem”), przy czym zapłata za pobraniem jest dostępna jedynie dla Zamówienia o wartości nie przekraczającej 5 000 zł. OBI może odmówić zaoferowania płatności za pobraniem za Zamówienie jeśli Klient uprzednio złożył Zamówienie za pobraniem na ten sam adres, a łączna kwota Zamówień za pobraniem przekraczałaby w ten sposób 5 000 zł.
2. W przypadku Rezerwacji zapłata następuje wyłącznie w Sklepie stacjonarnym w sposób akceptowany przez ten Sklep.
3. W przypadku bezgotówkowej zapłaty za Zamówienie Klient zostaje przeniesiony do strony internetowej lub aplikacji dostawcy usług płatniczych Serwisu aby opłacić Zamówienie. Otrzymanie zapłaty OBI potwierdza wiadomością e-mail.
4. W przypadku płatności „za pobraniem” Klient uiszcza płatność gotówką lub inną metodą akceptowaną przez Firmę transportową przy odbiorze przesyłki.
5. Płatności oraz zwroty są dokonywane poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. Jeśli zwrot następuje na rachunek lub instrument płatniczy prowadzony w walucie obcej, koszty ewentualnych przewalutowań ponosi Klient.
6. Poprzez zaakceptowanie Regulaminu Klient zgłasza żądanie wystawienia faktury, która dokumentuje dokonaną na jego rzecz sprzedaż, zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, chyba że obowiązek wystawienia faktury powstaje z mocy prawa.
7. Poprzez zaakceptowanie Regulaminu Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez OBI faktur elektronicznych w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści, w formacie pdf na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia zgodnie z art. 106 n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Powyższe nie wyklucza możliwości wysyłania przez OBI faktur w formie papierowej na wskazany przez Klienta adres, w szczególności w przypadku niedostępności systemu elektronicznego przesyłania faktur.
1. Dostawa Towarów przez OBI realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i następuje za pośrednictwem Firm transportowych.
2. Koszty dostawy są podawane Klientowi podczas składania Zamówienia i są uwarunkowane wagą i wymiarami przesyłki.
3. Czas realizacji Zamówienia nie przekracza maksymalnie 30 dni liczonych od momentu potwierdzenia Zamówienia. OBI może wskazać w opisie danego Towaru lub w treści potwierdzenia Zamówienia inny termin i ten termin jest wiążący.
4. Jeśli Zamówienie składa się z Towarów o różnym terminie realizacji, maksymalny czas realizacji Zamówienia jest zgodny z najdłuższym z tych terminów, jednakże Zamówienie może zostać zrealizowane w częściach i poszczególne części Zamówienia mogą być zrealizowane wcześniej aniżeli zgodnie z najdłuższym czasem realizacji, o którym mowa wyżej
5. Towary dostarczane są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Firma transportowa może skontaktować się drogą telefoniczną (w tym sms) lub e-mailową z Klientem i uzgodnić z Klientem inny termin dostawy lub w celu uzgodnienia przed dostawą innych kwestii kluczowych dla skutecznego odbioru Towaru.
6. Przesyłki dostarczane inaczej niż na paletach, których waga nie przekracza 31,5 kg i najdłuższy bok nie przekracza 1,2 m, dostarczane są do lokalu zgodnie z adresem dostawy wskazanym przez Klienta, Klientowi lub osobie przez niego upoważnionej. Pozostałe przesyłki, w tym dostarczane na paletach, są dostarczane najbliżej jak to możliwe posesji lub budynku wskazanego w Zamówieniu, mając na względzie możliwości dojazdu i zaparkowania oraz wyposażenia transportowego, jakim dysponuje dostawca Firmy transportowej (winda samochodowa, ręczny wózek paletowy) i w tym miejscu dostawca Firmy transportowej wyładowuje przesyłkę z samochodu i przekazuje Klientowi lub Odbiorcy.
7. Przed odebraniem przesyłki od Firmy transportowej Klient zapewnia sprawdzenie, czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu w transporcie, w szczególności czy opakowanie, taśmy, plomby na przesyłce nie noszą znamion uszkodzenia.
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej odnośnie Zamówienia w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie Towarów będących przedmiotem Zamówienia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów wskazanych w ust. 6 poniżej. Jeśli Zamówienie obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub częściami – termin na odstąpienie wynosi 14 dni od dnia objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.
2. Termin uznaje się za zachowany jeśli Konsument przed upływem 14-dniowego terminu wyśle oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone przez Konsumenta także osobiście w dowolnym Sklepie stacjonarnym, listownie za pośrednictwem poczty lub przesłane za pomocą kuriera, bądź przesłane w formie wiadomości e-mail na adres info@obi.pl.
3. W razie odstąpienia OBI niezwłocznie zwraca Konsumentowi otrzymaną zapłatę, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania OBI o odstąpieniu. Zwrotu dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały użyte do dokonania płatności przez Konsumenta, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności. Konsument nie ponosi żadnych dodatkowych opłat w związku ze zwrotem płatności.
4. Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu oraz znajdującego się na stronie www.obi.pl lub z formularza odstąpienia dostarczonego w przesyłce z Towarem. Skorzystanie z formularzy OBI nie jest obowiązkowe.
5. Zwrot Towaru może być dokonany w następujący sposób – według wyboru Konsumenta:
6. Konsument zwraca Towar niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia. Konsument ponosi bezpośrednie koszty i ryzyko zwrotu Towaru. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy sprzedaży Towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą, koszty zwrotu mogą różnić się i mogą być wyższe od kosztów dostawy Towarów do Konsumenta organizowanej przez OBI. Koszty zwrotu mogą być uzależnione w szczególności od wagi Towarów, kształtu Towarów, długości Towarów i odległości do miejsca zwrotu a także rodzaju firmy transportowej, przy czym szacunkowa wysokość kosztów zwrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może wynieść a) w przypadku paczek o wymiarach standardowych do 31,5 kg – do 30,00 zł b) w przypadku przesyłek paletowych do 100 kg – do 200,00 zł, (c) w przypadku przesyłek paletowych do 1000,00 kg – do 300.00 zł. OBI jest uprawnione do wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego wysłania do OBI, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób niewykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Jako sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rozumie się takie korzystanie z towarów jakie zwyczajowo byłoby możliwe w każdym Sklepie stacjonarnym OBI.
8. OBI rekomenduje aby Towar odsyłany do OBI został należycie opakowany, aby zapobiec uszkodzeniu w transporcie.
9. Prawo do odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
10. Postanowienia zawarte w niniejszym rozdziale określone w pkt 1-9 stosuje się do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę sprzedaży odnośnie Zamówienia, bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tego Klienta, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1. OBI odpowiada względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną oraz za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług świadczonych przez OBI w ramach Serwisu.
2. Reklamację można zgłosić do Działu Obsługi Klienta pod nr tel 800 624 624 lub osobiście w dowolnym Sklepie stacjonarnym, jak również listownie za pośrednictwem poczty lub kuriera lub w formie wiadomości e-mail na adres info@obi.pl. Reklamacje dotyczące Serwisu przyjmuje Infolinia OBI pod numerem telefonu 800 624 624.
3. Klient zgłaszając reklamację powinien podać następujące informacje: imię i nazwisko, adres Klienta, adres e-mail Klienta, numer zamówienia, powód reklamacji oraz wskazać roszczenie reklamacyjne. OBI może skontaktować się z Klientem celem uzupełnienia informacji zawartych przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym w przypadku gdy podane przez Klienta dane nie będą pozwalały na rozpatrzenie reklamacji.
4. Roszczenia reklamacyjne Klienta dotyczące Towaru są rozpatrywane na podstawie dowodu zakupu Towaru przedstawionego przez Klienta.
5. OBI powiadomi Konsumenta o sposobie rozpatrzenia reklamacji (uznaniu za zasadną lub odrzuceniu reklamacji) w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika. W przypadku gdy powiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie zostanie przekazane Konsumentowi w ciągu 14 dni uważa się, że reklamacja została uznana za zasadną. Postanowienie niniejszego punktu stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tego Klienta, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. pod numerem telefonu 800 624 624.
7. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
8. Wszystkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozwiązywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne zarówno w siedzibie jak i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników praw konsumentów, organizacji społecznych do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Konsument może również w tym zakresie skorzystać z platformy internetowej ODR, o której mowa w §16 ust. 4.
1. Niezależnie od uprawnień opisanych w § 12 niniejszego Regulaminu przysługujących Konsumentom oraz Klientom będącym osobami fizycznymi zawierającymi umowę sprzedaży odnośnie Zamówienia, bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tych Klientów, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych Klientów charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tych Klientów działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, OBI przyznaje Klientom bezterminowe prawo zwrotu Towaru. Klient ma prawo zwrócić Towar wyłącznie w sytuacji, w której zwracany Towar jest pełnowartościowy, nie nosi śladów użytkowania, jest niezniszczony, znajduje się w oryginalnym opakowaniu oraz nadaje się do dalszej sprzedaży przez OBI.
2. Zwrot towaru przysługuje odnośnie umowy sprzedaży zawartej w Serwisie oraz umowy sprzedaży zawartej w Sklepie stacjonarnym.
3. W ramach bezterminowego prawa zwrotu Towaru OBI zwraca Klientowi wyłącznie otrzymaną od Klienta płatność za zwracany Towar. Zwrotu dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały użyte do dokonania płatności przez Klienta. Wszelkie koszty zwrotu Towaru są pokrywane przez Klienta.
4. Klient wykonuje bezterminowe prawo zwrotu Towaru na podstawie oryginalnego dowodu zakupu (paragon, faktura papierowa, wydruk faktury elektronicznej) dołączonego do zwracanego Towaru.
5. Zwrotu, o którym mowa wyżej można dokonać w następujący sposób – według wyboru Klienta:
6. OBI rekomenduje aby Towar odsyłany do OBI został należycie opakowany, aby zapobiec uszkodzeniu w transporcie. Warunki gwarancji są określone w oświadczeniach gwarancyjnych gwarantów. Oświadczenia gwarancyjne określają obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta na wypadek gdy Towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. Wszelkie roszczenia gwarancyjne mogą być także zgłaszane gwarantom za pośrednictwem Sklepów stacjonarnych OBI oraz za pośrednictwem Infolinii OBI
7. Prawo do bezterminowego zwrotu Towaru nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem są:
8. W odniesieniu do umów, których przedmiotem są płytki ceramiczne, gresy, panele, podłogi laminowane, drewniane oraz winylowe, prawo do bezterminowego zwrotu Towaru przysługuje Klientowi gdy w/w Towary zostaną zwrócone przez Klienta w pełnych paczkach, zgodnie z podaną jednostką opakowania.
1. Administratorem danych osobowych jest Superhobby Market Budowlany sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Krakowska 102, 02-180 Warszawa.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych: ochrona.danych@obi.pl lub pisemnie na adres Administratora z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3. Klient oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta, a także iż są to dane prawdziwe i aktualne. W sytuacji podania przez Klienta danych innych osób (np. jako odbiorców zamówienia), Klient oświadcza i zapewnia, że posiada podstawę do podania takich danych (np. osoba taka wyraziła stosowną zgodę), że poinformował taką osobę o przekazaniu jej danych Administratorowi oraz o zasadach przetwarzania przez Administratora danych osobowych określonych w polityce prywatności.
4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym w szczególności celów przetwarzania oraz uprawnień przysługujących podmiotom danych określone zostały w polityce prywatności (dostępnej również pod linkiem: https://www.obi.pl/disclaimer/ ).
1. OBI jest uprawnione do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia: i) zmian organizacyjnych lub prawnych po stronie OBI, ii) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do Serwisu, iii) zmiany funkcjonalności Serwisu, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do jego funkcjonalności. Zmienione warunki Regulaminu zostaną zakomunikowane Klientom w terminie 7 dni przed ich wejściem w życie poprzez udostępnienie ich treści w Serwisie, a dodatkowo – w przypadku Klientów posiadających Konto w Serwisie, poprzez przesłanie ich treści na adres e-mail powiązany z Kontem. Klienci posiadający Konto w Serwisie będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do Zamówień i Rezerwacji, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie zmienia ich treści i warunków.
2. Językiem stosowanym w relacjach pomiędzy OBI a Klientem jest język polski.
3. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną OBI informuje Klienta na jego żądanie o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
4. Ewentualne spory mogące powstać w związku ze stosowaniem Regulaminu rozstrzygane będą przez właściwe sądy powszechne. W wypadku powstania sporu z udziałem Konsumenta pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , adres poczty elektronicznej OBI na potrzeby kontaktu w związku z ODR to info@obi.pl.
5. Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021 r.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Niniejszy formularz proszę przekazać osobiście lub przesłać na adres dowolnego sklepu
stacjonarnego OBI albo przesłać na adres e-mail info@obi.pl.
Skorzystanie z niniejszego formularza nie jest obowiązkowe.
Adresat: Superhobby Market Budowlany sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy (niepotrzebne skreślić):
Imię i nazwisko osoby odstępującej od umowy:
______________________________________________________________________
Adres osoby odstępującej od umowy:
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Telefon: ________________________
Adres e-mail: ____________________
Proszę dokonać zwrotu należności na niniejszy numer rachunku bankowego:
______________________________________________________________________
Data: _________________________________
Podpis:
__________________________
Możesz zarezerwować wiele z produktów dostępnych na stronie, w najbliższym markecie i odebrać je w dogodnym dla siebie terminie
Zarezerwowane produkty będą przygotowane do odbioru już tego samego dnia. Możesz odebrać je wtedy, lub o dowolnej porze innego dnia, w ciągu 4 dni roboczych od złożenia zamówienia.
Płatność za zamówienie odbywa się w markecie, przy odbiorze produktów.
Jesteś zainteresowany konkretnym produtem, ale zależy Ci na tym, żeby najpierw obejrzeć go w markecie?
Na obi.pl sprawdzisz czy produkty, których szukasz, są dostępne w Twoim markecie.
W przypadku ich braku sprawdź też dostępność w marketach w okolicy.
Przeglądaj i wybieraj – na pewno znajdziesz coś dla siebie wśród naszych 50,000 produktów.
Drodzy Odwiedzający stronę internetową OBI,
Byłoby nam bardzo miło, gdybyś poświęcił swój czas na udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. Wszystkie informacje będą traktowane jako poufne.
Pamiętaj, że po dokonaniu zmiany marketu, dane w koszyku, na liście zakupów i lub w porównanie produktów nie zostaną przeniesione.